חינם- מדריך מפורט לחיסכון בעלויות הבנייה

למד כיצד ניתן לחסוך בעלויות הבנייה. 8 פרקים, עשיר בדוגמאות והשוואות מפרויקטים.

ערוך באופן מתומצת כאמצעי לחיסכון בעלויות הבנייה וככלי עזר להסתכלות נבונה יותר על מרכיבי הפרויקט ומוקדי השפעתו.

גישה למדריך ניתנת בחינם. לחץ על הכפתור הבא בכדי להתחבר ולעבור למדריך:

8 פרקים, השוואות מפורטות ודוגמאות רבות

פרק 1- גודל, תוואי וצורת המגרש כמנוף לחיסכון כספי

הבדלי העלויות העקיפות בין שני מגרשים בעלי גודל זהה יכולות לנוע בין 100,000 ₪ ל-200,000 ₪ ואף יותר. מטרתנו אם כך היא להבין מהם הגורמים המשפיעים, ומתי נוכל להימנע או לחסוך את אותן עלויות. בפרק זה נבחן מהם הגורמים שחשוב לבחון בשלב רכישת המגרש ושלב ההתארגנות לתכנון הפרויקט. הפרק כולל דוגמאות והשוואות של נושאים הקשורים לשלבי הביסוס, דיפון וכדומה.

פרק 2- השפעת תהליך התכנון על תקציב הבנייה וזיהוי נקודות לחיסכון

בשלב התכנון מתגבשות החלטות המשפיעות על סך עלויות הפרויקט. בדיקה קלה בשלב זה תעזור, במרבית המקרים, לחסוך לא מעט כסף. אלו הן חלק מהנקודות שנקבעות בשלב התכנון. נקודות רבות המוגדרות בשלב התכנון ישפיעו באופן מהותי על עלויות הפרויקט. פרק זה כולל 3 דוגמאות מוחשיות.

פרק 3- תיאום תכניות ככלי לחיסכון כספי

תיאום תכניות הוא תהליך תכנוני, שמטרתו לוודא שכלל תכניות הבית (אדריכלות, קונסטרוקציה, חשמל, אינסטלציה ועוד) יתוכננו בהתאמה זו לזו ובמהלך הפרויקט. בנוסף, אחת לפרק זמן מוגדר ייעשה שוב תיאום מלא בין מכלול התוכניות. הדוגמאות והנקודות המוצגות בפרק זה, מדגישות את החשיבות בתיאום התכניות כגורם למקסום איכות הפרויקט וכמובן ככלי מצוין לחסוך כסף, טעויות והתפשרויות. פרק זה כולל 2 דוגמאות.

פרק 4- איך מפרט טכני יעזור לנו למנוע בזבזנות

סכום כסף נכבד אשר ניתן לחסוך גם בשלב התכנון וההתארגנות לשלב הביצוע נמצא בשלב הגדרות המפרט של הפרויקט. בעיה ידועה בענף הבנייה הפרטית היא היציאה לשטח לתחילת עבודות הבנייה ללא מפרט טכני מסודר וללא מסמכי הגדרה לפרויקט. פרק זה כולל 2 דוגמאות נפוצות מעולם הבנייה.

פרק 5- הוצאות כספיות מיותרות בעקבות עבודות שנשכחו בפרויקט

סכום כסף נוסף שנוכל לחסוך נובע מכל הקשור לתכנון נכון של עבודות הפרויקט, ולהקפדה על כך שכל העבודות הדרושות לביצוע הפרויקט אכן נכללו והוגדרו. אם נשכיל לפרוט את כל שלבי הפרויקט, ונקפיד לזהות את כל אותן עבודות קטנות שעלולות להישכח, ניצור עוד הישג ברמת חיסכון העלויות בפרויקט ונתרום רבות לאיכות הפרויקט. פרק זה כולל 4 דוגמאות שונות.

פרקים 8, 7, 6- מקורות נוספים לחיסכון בעלויות הבנייה

שלושת הפרקים האחרונים כוללים נושאים שונים ומגוונים בעלי תרומה אדירה לבונה ולמתכנן. המידע בפרקים אלו מגיע מניסיונם של העוסקים במלאכת הבנייה שנים רבות והוא כולל תובנות מתוך עולם "הייצור" שבפרויקט בנייה. פרקים אלו כוללים דוגמאות והשוואות.

הגישה בחינם. נא ללחוץ על הכפתור הבא בכדי להתחבר ולעבור למדריך:

שינויי אחד יכול ליצור חיסכון משמעותי

בפרויקט בנייה, שינוי אחד קטן יכול ליצור חיסכון משמעותי, מטרת המדריך לעזור לבונה ולמתכנן לבחון את הפרויקט ממספר זוויות שונות, תוך כדי הצגת דוגמאות אמיתיות.

הכלים, המידע והתובנות שבמדריך יעניקו לבונה ולמתכנן יתרונות באופן החשיבה וההתנהלות לאורך הפרויקט ובכך יתרמו להצלחתו גם בהיבט הכלכלי אך לא פחות בהיבטי איכות ויעילות.

סטיב ג'ובס

״הפרטים חשובים, משתלם לחכות...״

הגישה בחינם. נא ללחוץ על הכפתור הבא בכדי להתחבר ולעבור למדריך:

נעים להכיר

שמי עומרי גור, נשוי ואב לשלושה ילדים מקסימים. את דרכי בענף הבנייה התחלתי מייד לאחר שירותי הצבאי ביחידת ממר״מ.


אני עוסק בתחום הניהול והפיקוח מעל 20 שנה. אני מעריך כנות, יסודיות, איכות, דיוק וירידה לפרטים. אני בעל הסמכות רבות בתחום הבנייה ביניהן; מנהל עבודה, מפקח בנייה, יועץ איטום ועוד. אני חי ונושם איכות ותקני בנייה ונהנה מאוד מתהליך היצירה והתוצר הסופי.

אומרים עלינו

תודה מקרב לב על בית מדהים

מה הייתי עושה בלעדיך? לאורך כל תקופת הבניה כשהייתי במקום אחר אתה דאגת לצד המקצועי, עדכנת אותי ושלחת צילומים, והשגחת על רצף העבודה.

בסבלנות אין קץ, הקשבת לכל בקשותיי וטענותיי ונתת מענה ברוח טובה. אז תודה לך מקרב לב על הבית המדהים שבנינו יחד, ולהתראות בבית הבא!

בינה פרקש לקוחה
user-image

מוכנים ללכת עד הסוף ולא יחסכו מזמנם להצלחת הפרוייקט

בפגישה הראשונה התרשמתי מהם כמפקחי בנייה מקצועיים בעלי ניסיון אמין שמוכנים ללכת עד הסוף ולא יחסכו מזמנם להצלחת הפרוייקט.

הטיפים הראשונים חסכו לי אלפי שקלים, בפגישות הבאות שהתקיימו עומרי וגל תמיד הבחינו וראו את כל "הטעון שיפור ותיקון", וזאת בדרכי נועם מול בעלי המקצוע השונים וברמת המקצועיות הראוייה.

שמחנו להכיר אתכם דרך עבודתכם המסורה והקפדנית

חגית לוי לקוחה
user-image

חינם- מדריך מפורט לחיסכון בעלויות הבנייה

גישה למדריך ניתנת בחינם. לחץ על הכפתור הבא בכדי להתחבר ולעבור למדריך:

>